.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرلشکر فیروزآبادی در اولین یادواره شهدای استان های شمالی؛
مردم شمال از صدر اسلام ویژه بودن را همراه خود داشته اند
شمال نیوز:تقدیم 22 هزار شهید برگ زرین و نشان از اسلامخواهی و ولایت‌مداری مردم شمالی کشور است و سرداران شهید املاکی، طوسی و عسگری پرچمداران این خطه هستند که نه تنها سند عاشورایی این استان‌ها بوده بلکه ...

 گزارش شمال نیوز از اولین یادواره سرداران و 22 هزار شهید والامقام استان های شمالی:

وقتی به این فراز از زیارت نامه رسیدیم "السلام علیک یا"عبد الصالح"... المطیع لله ولرسول..." حال خاصی در مردم ایجاد شد، شور و شعف از دیده ها نمایان بود، پدران و مادران شهید، همسران و فرزندان شهید، در کنار همرزمان شهید، دوباره به خدمت امام(ره) آمده بودند، همان امامی که پایگاه و جایگاهش جماران نبود، بلکه پایگاه و جایگاهش قلوب مردم ایران و تمام آزادی خواهان جهان بود.
جلسه با تلاوت زیبای آیات وحی در بهترین مکان ها و درکنار بزرگ مرد تاریخ جهان، معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و در با ارج ترین زمان ها، یعنی روز شهادت حضرت امام هادی(ع) و همراه بزرگ مردان دریا دل و پدران و مادران و همسران و فرزندان شهدا، و به یاد بهترین مجاهدان راه خدا آغاز شد، چه قرانت و قرابت زیبایی.
یادواره 22 هزار شهید استان های شمالی کشور(گیلان و مازندران و گلستان) با محوریت "سرلشکر شهید محمدحسن طوسی، سردار شهید حسین املاکی، سردار شهید محمد رضا عسگری" در کنار حرم امام خمینی (ره) آغاز شد. جلسه ی باشکوهی بود، چون به نام بزرگ مردان بود. بعد از قرآن، سردار قربانی کمی برایمان از آن رشادت ها گفت، کمی برایمان از الطاف خفیه الهی در جنگ گفت، کمی برایمان از خاطرات همرزمان شهیدش گفت، از مدد و یاری حضرت ابالفضل العباس(ع) در عملیات گفت، از داستان سرداران و خط شکنان شمالی در جبهه های حق علیه باطل گفت. زیبا و دلنشین و خودمانی.

سپس سرلشکر فیروزآبادی سخنانی را در مورد وقایع اخیر و جسارت به قبر حجربن عدی مطرح کردند و در ضمن آن به شهدای اهل سنت اشاره کردند و گفتند، حدود پانصد شهیداهل سنت در گلستان داریم، که امروز هم خانواده های آن ها در بین ما و در این جلسه هستند و ما در کنار هم و دوشادوش هم در این نظام با هم زندگی می کنیم و آنچه درهتک حرمت به قبر حجربن عدی صورت گرفت، کار اسلام آمریکایی است. ایشان در ادامه به بیان بایدها و بایستی ها و خواست شهدا از ما پرداختند و در مقابل نباهدها و نبایسته ها و آنچه شهدا از ما نمی خواهند، را برای همگان تشریح کردند، و سخنی از عملیات هایی که رزمندگان شمال در آن ایفای نقش کردند، به میان نیاوردند، و گفتند در این جلسه از این سخنان گفتن، زیره به کرمان بردن است.

وی بیان داشت: این فرمایش امام که می‌فرماید شهدا چراغ هدایت هستند شعار نبوده است و حرف امام حرف خداوند متعال است چون خداوند دستور گوش دادن به حرف ولی را داده است و امروز امام زنده است و او حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

وی به دو روایت از امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: محبت اهل بیت ایمان است و بغض و عناد با اهل بیت کفر و در روایتی دیگر امام محمد باقر (ع) می‌فرماید خداوند رحمت کند بنده‌ای را که ولایت ما را زنده کند و ایشان فرموده‌اند در دیدوبازدید‌ها و رفت‌وآمدهای خود با یکدیگر از ولایت صحبت کنید و اینکه شما با حضور در حرم مطهر امام جمع شده‌اید در واقع در منزل حضرت زهرا و حضرت علی (ع) حضور پیدا کرده‌اید و احیای ولایت امر کرده‌اید و مشمول دعای امام محمد باقر (ع) هستید.

وی به شهیدان املاکی، طوسی، عسگری، میرزاکوچک جنگلی و 22 هزار شهید استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و افزود:‌ نقش استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در طول دفاع مقدس بسیار چشم‌گیر است و این استان‌ها حتی در زمان حمله مخالفین به ایران نیز تسلیم لشکرکشی آنها نشدند و به وسیله امامزاده‌های بزرگی از مسیر ورامین، لواسان و نور به منطقه شمالی هجرت نموده‌اند این مردم در کنار آنها شیعه شدند و افتخار بزرگی برای آنها است و لشکر ویژه 25 کربلا یک لشکر ویژه‌ای از این خطه است و مردم شمال از صدر اسلام نیز ویژه بودن را همواره همراه خود داشته است.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: مردم این استان‌ها با کمونیست‌ها و عوامل شوروی درگیر بودند اما رزمندگان خود را به کردستان فرستادند و از امنیت کردستان و آذربایجان غربی دفاع کردند و با شروع جنگ تحمیلی بیشترین شهدا را تقدیم کردند یعنی شما بودید که به صدام شوریدید و همین شهدای مجلس حاضر هستند که خط و نشان اولیه را برای صدام کشیدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: تقدیم 22 هزار شهید برگ زرین و نشان از اسلامخواهی و ولایت‌مداری مردم شمالی کشور است  و سرداران شهید املاکی، طوسی و عسگری پرچمداران این خطه هستند که نه تنها سند عاشورایی این استان‌ها بوده بلکه ظرفیت بالای اخلاقی و ملی مردم کشورمان را نشان می‌دهد و این شهیدان الگوهای همه جوانان در دنیا هستند و بیداری اسلامی که مورد انتظار اسلام‌‌خواهان جهان است شعار نبوده بلکه خواسته تمام آنها در اقصی‌نقاط جهان است.

وی افزود: رسانه‌‌های واقعی، ائمه (ع)، شهدا و خانواده‌های آنها هستند که باید آنها را جهانی کرد و خاطرات آنها به زبان‌های مختلف به جهان عرضه شود چرا که دنیا تشنه فرهنگ ناب محمدی است و اثر چنین کارهایی تا زمانی که در جهان ادامه دارد موجب خیر و حسنه است.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: شهدا خواسته‌ها و ارزش‌هایی مدنظر داشتند که عبارتند از خدا و خداخواهی، دین‌مداری، ولایت‌مداری و بصیرت، عشق به امام حسین (ع)، صبر و پایداری، حفظ ارزشها و استکبار ستیزی و در مقابل راحت‌طلبی، منفعت‌طلبی، اسراف و خرج کردن بیهود از بیت‌المال را هرگز دوست نداشتند و امروز کسانی که در عرصه علم و فناوری و ساخت‌ موشک‌های مختلف نقش ایفا کرده‌اند پای بذری که شهدا را کاشته‌اند را آبیاری می‌کنند و این محصول خون شهدا است.
سپس شاعر خراسانی دل های آماده حضار را به به پابوس شاه خراسان مولا و صاحب اختیار ما، همان که شهدا هم برای زیارت او لحظه و ثانیه شماری می کردند، یعنی "علی بن موسی الرضا" بردند. و حاج صادق آهنگران نیز یادی از امام هادی(ع) کردند و در این روز عزیز یادی از غربت آن امام همام کردند.
گل جلسه را می توان آخرین بخش آن دانست که تجلیل از مقام شامخ شهدا بود، که در آن به نمایندگی از شهدا و خانواده شهدای سه استان شالی کشور از خانواده سه سردار شهید گیلان و مازندران و گلستان تقدیر شد، و سردار قربانی در حین تقدیر از آن اسطوره های صبر و استقامت، از ویژگی ها و رشادات آن بزرگواران گفت.


در پایان مراسم از تمبر یادبود اولین یادواره ملی سرداران، شهید املاکی، طوسی و عسگری و 22 هزار شهید استان‌های گیلان، مازندران و گلستان توسط سرلشکر فیروزآبادی رونمایی شد و از خانواده‌های شهیدان حسین املاکی، محمدحسن طوسی و محمدرضا عسگری با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سيد 25 ارديبهشت 1392
نام ما زندران هميشه در صدر جدول است در رشادت . جنگ . تعداد شهدا و.....
و در كم لطفي هاي دولت نيز نام مازندران اول است مانند تعداد بيكاران . كمبود امكانات به نسبت جميعت .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.311 seconds.